Recenze knihy: všechny jednotlivé dámy | CZ.Superenlightme.com

Recenze knihy: všechny jednotlivé dámy

Recenze knihy: všechny jednotlivé dámy

Některé knihy nejsou jen knihy, které jsou události. Rebecca Traister to všechno Single Ladies: svobodné ženy a vzniku samostatného národa je mezi nimi. Jak jsem začal psát tuto recenzi, kniha byla po dobu kratší než jeden týden, a už to bylo přezkoumáno v New York Times a mnoha dalších významných novin a časopisů. Výňatky již byly zveřejněny, a desítky spisovatelů, kteří byli inspirováni knihou napsal články na toto téma.

Pozornost je oprávněná. Všechny Single Ladies je pečlivě prozkoumány a přesvědčivě argumentoval případ význam svobodných žen nejen v Americe v 21. Století, ale v minulých stoletích. Traister nazývá „volné ženy“ a ona má na mysli nejen pro ty ženy, které žijí jeden pro život, ale pro ženy, kteří žijí single důležitých součástí jejich života. Víme, že existuje dostatek takových žen dnes, že věk, kdy ženy poprvé provdala (z těch, kteří si oženit), který se vyšplhal na 27, ale s jedním žena demografické došlo k významnému jindy taky.

Kdy značný počet žen žije mimo omezení manželství, dělají velké věci. Mnohé z nejvýznamnějších progresivních vítězství v USA byly poháněny z nemalé části díky úsilí jednotlivých žen. Patří k nim například zrušení otroctví, dosažení práva žen volit, vynález antikoncepce, založení vysokých škol a vysokých škol ženských pro Američany Afričana, počátky dělnického hnutí a vítězství pro občanských práv LGBT práva a práva žen.

Všechny Single Ladies je dokonce víc než to, co slibuje v podtitulu, který je, aby se případ pro roli svobodné ženy v „vzestupu nezávislého národa.“ Kreslení od více než 100 rozhovorů s svobodných žen, včetně několika slavných ty, jako je Gloria Steinem a Anita Hill, stejně jako z vlastního životního příběhu, Traister má hodně co říci o tom, co to je, žít jeden v Americe. Takže kniha je i novinářský popis jednoho života. Je to všechno o těchto jiných věcí, také:

• Jedná se o manifest o hodnotě jednoho života.
  • Jedná se o přepis příběhu o svobodné ženy a svobodné matky, od slabých obětí mlátí kolem ve stavu chaosu silných agentů vytváří své vlastní smysluplné a racionální životní cesty.
  • Je to přemýšlivý, fakt-založené přesvědčivé odpovědi na všechny vědátorů, politických vůdců, politických rádoby a všechny ostatní shamers, kteří trvají na tom, že manželství je odpovědí na chudobu a mnoho dalších sociálních problémů.
  • Je to tak vzácné single-ženy příběh, který uznává něco důležitého: když jde o důležitých trendů a úspěchů, často to bylo chudé ženy, třída pracovní ženy a ženy barvy, které se tam dostal jako první.
  • load...
  • Jedná se o dělení populární pravicové recept na úspěch (absolvent střední školy, vdát, mít děti, a zůstat ženatý).
  • Je to rekultivace hodnotě mnoha aktivitám, které mohou usnadnit život single tak smysluplné, jako je práce, přátelství a osamělosti.
  • Je to silný tečky, prasknutí bubliny všech druhů morální panika (OMG, vysokoškoláci děti v těchto dnech jsou hákování! OMG, svobodné ženy jsou priority jejich vzdělání a jejich kariéry! OMG, ženy mají děti, aniž by museli manželé! OMG, ženy, které nemají děti, a to bude znamenat konec Ameriky! OMG, ženy nemají děti brzy, a jejich vajíčka budou vysychat!).
  • Je to svěží, feministka vzít na tolika kerfuffles, mediální posedlosti a významných historických okamžiků, od Anita Hill výpovědi o Clarence Thomas k případě běžec Central Park na Rush Limbaugh volá Sandra Fluke coura.
  • Jedná se o přepisování dějin, která přináší svobodné ženy z okrajů a do své právoplatné místo ve středu společenského pokroku.

Mám zvláštní zájem ve všech Single Ladies, protože jsem si myslel, výzkum, výuku a psaní o jediném životě již téměř dvacet let. Ve skutečnosti, moje první kniha, vybral: Jak Singles jsou stereotypní, stigmatizovány a ignorované, a přesto žít šťastně až do smrti, byl poprvé publikován v roce 2006.

V robustně pozitivní převzetí Traister o jednoho života a její pohled na manželství, které se vyhýbá je matrimaniacal, všechny Single Ladies hodí velmi pěkně v tradici vybral a dalších knih před ní, jako Kay Trimberger je nový singl ženy a Jaclyn Geller je Here Comes Nevěsta: Ženy, Svatby a manželství Mystique. Nicméně, přeji Traister uznal jasněji její intelektuální předchůdce.

Mám pár dalších výhrad stejně. Například v kapitole o přátelství, Traister píše jeden z nejkrásnějších ódy na ženské přátelství, jaké jsem kdy četl, trval na tom, že to není nějaký líto náhradou za romantických vztazích, ale skutečná věc. Možná ještě lepší než romantických vztazích. Ale pak přiznává, že poté, co se vdala, ona degradoval své přátele. Neměla stejný čas pro ně už ne.

Kapitola o práci byl jiný příklad. V vybral, zesměšňoval jsem vyděsit příběhy hodil na osamělé ženy říkat jim, že jejich práce nebude milovat zpátky. Traister dělá taky, a konstatuje, že ve skutečnosti, pokud máte to štěstí, že ten správný druh práce, bude vaše práce tě zpátky. Ale pak se přidává toto:

„Faktem je, že se oženil s vaší práce pro určitou část nebo celý svůj život, a to iv případě, že se nějakým způsobem bránit romantické vyhlídky, není nutně hrozný osud, pokud máte to štěstí, aby si svou práci nebo peníze získáte na to, nebo respekt vás to sbírá, nebo lidé, které to s.“

Ne nutně hrozný osud? Myslím, že to může být i ten nejjemnější chvála představit.

Moje výhrady, i když jsou malé věci ve vztahu k mé ohromně nadšený posoudit všechny Single Ladies. To je jeden z těch vzácných knih, které mají potenciál, aby se skutečný rozdíl. Mohlo by to vzbudit nějaké politické představitele, aby silný, ale většinou přehlížena, volební obvod. Mohlo by to změnit příběhy médií, z nadýchaných trendové kousky a regresivní škoda-the-chudý-jednočlenných rozpaky, mnohem vážnější věci. A možná to bude vytvořit impuls k dosažení některých cílů Traister které navrhuje v příloze. Jeden z mých oblíbených je toto:

„Musíme podporovat alternativní rodinné struktury, včetně spolubydlícím přátel, lidí, kteří žijí sami a ve skupinách, lidí, kteří rodič s partnery i bez něj.“

V průběhu výzkumu pro mé vlastní, jak žijeme teď: předefinování Home a rodina v 21. Století, jsem zjistil, že méně než 20 procent amerických domácností jsou rodinné domácnosti jaderné. Je na čase, aby se vážně všechny z mnoha způsobů, že svobodné ženy - a svobodní muži a všichni ostatní - vlastně žijí. Všechny Single Ladies je vynikající příspěvek k tomu, co doufám, že bude nová sociální hnutí.

Všechny Single Ladies: svobodné ženy a Rise of nezávislý národ Simon & Schuster, březen 2017 vazba, 352 stran $ 27.00