Recenze knihy: uklidnění svého úzkostlivého dítěte | CZ.Superenlightme.com

Recenze knihy: uklidnění svého úzkostlivého dítěte

Jako dítě a dospívající terapeut se zkušeností s prací s úzkostnými děti a mládež, jsem viděl můj spravedlivý podíl na úzkostných kiddos a jejich frustrovaných rodičů. Co se zdá být nejvíce frustrující pro rodiče a rodiny úzkostných mladých lidí je skutečnost, že chování často spojována s úzkostí, včetně vyhýbání se, odmítání, záchvaty vzteku, opozice, manipulace, agresivita a naprosté odmítnutí této žádosti vyhovět, není vždy snadné lék. V mnoha případech, pečovatelé a postavy autority věří, že mladík vystavuje opozičního vzdoru chování, které může být okamžitě změněny hrozbami a / nebo trestu.

Jako výsledek, úzkostné děti buď nemají učit dovednosti potřebné ke zvládnutí nebo jsou nuceny čelit jejich obavy bez pochopení toho, jak skutečně vypořádat. A někdy i rodiče a učitelé tak mohou cítit jako vzdát kvůli několika neúspěšných pokusů se snaží porozumět a pomoci mladík.

To je důvod, proč Kathleen Trainor kniha, uklidňující Your úzkostného dítě: slova říkat a dělat věci, je tak užitečná. Ve své knize, Trainor upozorňuje na účinnost a užitečnost kognitivní terapie chování (CBT) a její self-titulované „Trainor metoda“ v práci s úzkostnými mládež.

Způsob Trainor zahrnuje následující kroky:

1. Zaměřit se na úzkostlivé myšlenky a chování
  2. Hodnotit úzkostného chování (pomocí vzorce, šupin)
  3. Dohodnout na výzvy k práci na (ujistěte se, že všichni zúčastnění si je vědoma v souladu s kroky museli být přijata k překonání úzkosti)
  4. Identifikovat a učí strategie pro praxi (pomocí pozitivní posilování, nálepka grafy, pobídky, atd)
  5. Všimněte si také harmonogram
  6. Pobídky motivovat
  7. Posílení a ke zvýšení výzvu

Trainor dává jasně najevo, že její metoda, při integraci s tradiční CBT, je snadno implementovat a řídit. Často rodiče úzkostných dětí a dospívajících mít trochu trpělivosti, jak to je, a opravdu potřebuji manuál nebo knihu, která dává smysl a je snadno sledovat v každodenním životě. V celém textu, Trainor se pokouší upozornit na myšlenky a emoce úzkosti dítěte pomoci čtenáři pochopit jejich myšlenkové procesy a související chování. Také se zaměřuje na poskytování podrobných příkladů různých případových studií mladých lidí s úzkostí pomoci čtenáři pochopit, jak realizovat CBT a její způsob Trainor jednotlivých případů nebo rodiny s dětmi. To je velmi užitečné pro profesionály duševního zdraví, kteří mohou mít prospěch z konkrétních příkladů toho, jak realizovat své techniky.

Někteří čtenáři mohou ptát na skutečnost, že Trainor čeká až 10. Kapitole zmínit užitečnost léků, které mohou být užitečné pro děti a dospívající, kteří trpí závažnými formami úzkosti. V některých případech dítě nebo dospívající najít oddanost principům CBT a způsob Trainor obtížnou v případě, že úzkost je středně těžké až těžké a je obtížné kontrolovat. Osobně oceňuji non-farmaceutický přístup k léčení v oblasti duševního zdraví, ale rozhodně souhlasím, že v případě, že porucha je obtížné kontrolovat, může být nezbytné léky (i když dočasnému použití), aby se jedinec učí techniky a dovednosti. Jakmile tyto techniky a dovednosti jsou zvládl, léčba může být zastavena.

Trainor sice obsahuje stručnou diskusi o jiných metod a přístupů, které mohou být užitečné, jako alternativní léčby, 504 plánů a IVP (pomoci dětem vyrovnat ve školním prostředí), neuropsychologické hodnocení, a advokacii na pomoc dítěti přežít ve škole a vychovávat učitelé, ale myslím, že by bylo vhodnější, aby rodiče, jestliže tato kapitola byla důkladnější.

Tento článek se svolením:

Celkově lze říci, Trainor dělá dobrou práci, s vysvětlením, jak používat CBT a způsob Trainor. Kniha je také vysvětlující pro rodiče, kteří mohou se chtějí dozvědět více o metodách CBT-založené pro mládež s úzkostí. Kniha není napsáno způsobem, který je zastrašující nebo komplikovaná. Je to snadné-to-číst knihu s praktickými kroky, které lze snadno sledovat.

Uklidňující Your úzkostného dítě: slova říkat a co dělat Johns Hopkins University Press, květen 2017 paperback, 264 stránek $ 18,95