Recenze knihy: anatomie lásky | CZ.Superenlightme.com

Recenze knihy: anatomie lásky

Recenze knihy: anatomie lásky

Helen Fisher, PhD, se noří hluboko do všechno láska a vztahy v Anatomy of Love: Přirozená historie páření, manželství a proč jsme Stray. S PhD v biologické antropologie, Dr. Fisher se uplatňuje své odborné znalosti do oblasti lásky a vztahů po celá léta. Ona funguje jako hlavní vědecký poradce Match.com a byl moderátor na TED konferencí. Její kniha je nádherný konglomerace obrovské znalosti nabyla na téma lásky, vztahy a manželství.

Anatomy of Love pokrývá široký rozsah v diskusi lásky. Několik témat, která pojednává o Fisher zahrnují

• Lust vs. Romantické přitažlivosti vs. Attachment
  • Flirtování a umění svádění - včetně historie a cross-kulturní podobnosti
  • Láska závislost
  • load...
  • Společenského Pravidla sexuality a role morálky
  • Rozdíly mezi pohlavími

Přístup Fisherův zahrnuje biologie, antropologie, sociologie a psychologie vztahující se k tématu na dosah ruky. Je schopen kravatu všech těchto oblastech do vazby, která obsahuje podobnosti mezi lidmi a různými jinými druhy. Zatímco někteří mohou najít to těžké najít podobnosti se zvířaty, Fisher je schopen lehce vést čtenáře přes její vysvětlení. Například, když poukazuje na úlohu, kterou hraje v vůně přitažlivosti. Autor vysvětluje studie provedená Jean Henri Fabre, který zjistil, že žena císař můra vylučuje feromon, který přitahuje více než 150 nápadníky. Pokračuje tím, že vysvětlí, jak feromony hrají roli v přitažlivosti mezi lidmi.

Její diskuse lásky závislostí je skutečně fascinující. Tato kapitola začíná na začátku přitažlivosti mezi dvěma lidmi a sleduje vývoj pocity mezi lidmi, dokud vzniká závislost. Fisher vyvolá téma žárlivosti v říši závislosti. Ona poukazuje na to, že studie ukázaly, že jedno pohlaví nemá zkušenosti žárlivost častěji než ostatní; nicméně, pohlaví předvádět žárlivost jinak. Ženy mají tendenci udržovat vztah, zatímco muži jsou častěji čelit. Autor také popisuje rozdíl mezi pozitivními a negativními návyky v lásce a popisuje čtyři různé typy závislostí: Romance, připevnění, násilí a zoufalství.

Fisherův Posledním tématem, „Future Sex,“ zabývá tím, jak současná sexuální a romantické chování jsou „trend vpřed do minulosti.“ Ona se dotýká aktu „hákování,“ přátelé s výhodami a soud manželství. Její diskuse o tom, jak muži a ženy mohli sex a sexualita pohlavími byl důkladně osvěžující. Autor vdechuje život do studií, které prokázaly, že ženy jsou stejně jako muži, sexuální, prostě vyjádřit jinak a mají různé sexuální postoje. Například, zatímco muži myslí na sex pravidelně a mají větší pravděpodobnost, že iniciovat, ženská sexualita je mnohem silnější, prožívá další stahů během orgasmu, a ona je mnohem pravděpodobnější, že k orgasmu několikrát během singulární sexuální akt.

Dr. Fisher podporuje své názory a teorie s důkazy, a její zdroje jsou hojné, včetně studií se uskutečnila přes Kinsey Institute. Její prezentace materiálu je lehká a poněkud konverzační při zachování odbornosti a vědecké odvolání.

Dr. Helen Fisher Anatomy of Love je obrovské množství informací. Mnoho vědecké přístupy k lásce, sexu a vztahů může přijít off suchý jako smirkový papír. Přesto tento konkrétní znění představuje témata v takovým způsobem, že neztrácejí přitažlivost a intrik. Tato kniha bude pravděpodobně poskytne víc než dostatek informací pro každého, kdo zkoumá vztahy, ať už profesionálně, nebo osobně.

Anatomy of Love: A Natural History páření, manželství a proč jsme Stray, kompletně přepracován a aktualizován WW Norton & Company, 02. 2017 Pevná vazba, 464 stran $ 26.95